News

Wysyłki kreatywne nowych produktów marki HEALTH LABS CARE

1 maja 2023

INFLUENCER MARKETING – najbardziej kreatywne narzędzie komunikacyjne. Poznaj świat wysyłek kreatywnych.

Social media to już nie tylko forma spędzenia wolnego czasu, która sprowadza się do scrollowania ekranów naszych telefonów. Przede wszystkim social media zawładnęły całkowicie branżą marketingową i pochłaniają większość budżetów komunikacyjnych naszych Klientów. Niektóre marki otwarcie informują, że w tym momencie to ich jedyne źródło reklamy i często wszystkie poboczne działania są prowadzone tylko czysto wizerunkowo. Wysyłki kreatywne to ważny element komunikacji marki.

Współpraca z Influencerami – must have działań marketingowych

Marki powiększają grono swoich pracowników, czyli w obecnych czasach Influencerów, którzy zostają ich testerami, sprzedawcami, recenzentami, a czasami rzecznikami lub pewnego rodzaju adwokatami marki. Oczywiście niesie to za sobą duże ryzyko, które każda marka ponosi często pozwalając Influencerom na dowolność w koncepcji przedstawienia danego produktu. Raz na jakiś czas słyszymy o pewnego rodzaju fuck’upach reklamowych w social mediach jak wpis Borysa Szyca dla marki Alpro. Z drugiej strony, jeśli w sieci wyszukiwanie naszego słowa kluczowego wzrasta szybciej niż zdążymy wlać mleko do kawy, czy to nie jest właśnie sukces? Stare dzieje mówią: ważne żeby mówili, nie ważne jak… to idealnie pasuje do obecnych czasów, jakby ktoś przewidział, że nowe media zawładną światem.

Autentyczność Influencera – język rozmowy w sieci z followersami

Treści przygotowywane przez Influencerów muszą być unikatowe, tożsame z danym twórcą i przede wszystkim nie stanowić nachalnego wciskania produktu. Każdy odbiorca wychodzi z założenia, że “jego” Influencer nie poleci tego, czego sam nie polubił i nie stosuje. Aby dalej utrzymać to przeświadczenie, poza prezentacją produktu czy usługi zgodnym z DNA marki, Influencer musi zrobić to po swojemu, językiem jakim prowadzi komunikację ze swoimi followersami. To właśnie czyni Influencer Marketing nośnikiem reklamy, wręcz spektakularnym – marka wypuszcza kilka, kilkanaście a nawet kilkadziesiąt reklam równocześnie, każda trafia do persony idealnej. Genialne wykorzystanie budżetu, prawda?

Marka musi wypuścić produkt, nawiązać idealne współpracę i co dalej?

Zadanie jest bardzo proste, żeby zaciekawić obserwujących i dostarczyć narzędzie naszym sprzedawcom, musimy opakować idealnie dany produkt lub usługę. Box of Stories to właśnie kreacja, która pozwala na dalszą pracę i sprzedaż. Musimy stale śledzić najnowsze trendy, wchodzące z impetem na rynek. Tworząc wysyłkę kreatywną, która jest tożsama z marką ale przede wszystkim również posiada pewnego rodzaju plastyczność w jej prezentacji.

Dwie drogi prezentacji, a dokładniej sprzedaży w sieci

Marki zdają sobie doskonale sprawę, że nie są jedynym pracodawcą danego Influencera – poza jakością danych produktów i usług, wysyłane wysyłki kreatywne muszą się mocno wyróżniać na feedzie czy stories. Ważne jest, aby już na samym początku, ustalić jak ma wyglądać wysyłka kreatywna dla Influencera.

W naszej agencji zawsze zadajemy Klientom konkretne i najważniejsze pytanie – czy dodajemy “coś do skrzypiec”? Co to znaczy? Śpieszymy z tłumaczeniem. Pierwsze i najważniejsze skrzypce ma grać promowany produkt lub usługa, potem wybieramy czy wystarczy tylko kreatywne opakowanie, czy powinniśmy dodać kilka innych instrumentów, aby taką wysyłkę kreatywną dopełnić. Ważna jest jedna rzecz, te instrumenty muszą być tylko dopełnieniem skrzypiec – nigdy nie mogą być atrakcyjniejsze i ciekawsze dla odbiorców 🙂

Przykład idealny – współpraca przy wysyłkach kreatywnych marki Health Labs Care

Na podstawie naszej współpracy z marką Health Labs Care możemy ukazać dwie drogi wysyłek kreatywnych.

Wprowadzenie dwóch nowych produktów marki ShapeMe oraz ManiMe, którym towarzyszyły dodatkowe prezenty dla Influencerów, czyli wysyłki kreatywne. W przypadku ShapeMe był to shaker, w którym idealnie mogliśmy przygotować napój wprowadzany na rynek przez markę. ManiMe poza produktem było wzbogacone o podręczny zestaw do manicure. Widać tutaj idealnie zasadę dopełnienia o której wspominaliśmy wyżej.

Zupełnie inny proces tworzenia towarzyszył wprowadzeniu przez markę linii kosmetycznej – to wydarzenie samo w sobie oznaczało nowość, wcześniej marka posiadała w swojej ofercie tylko suplementy diety. Przy tych wysyłkach chcieliśmy, aby stuprocentowe zainteresowanie skupiło się tylko na produktach, bez dodatkowych dopełniaczy. Postawiliśmy na ich wyeksponowanie w pudełku ale tak, aby samo opakowanie przykuwało na długo uwagę i zachęcało do wyciągnięcia i przetestowania produktów. 

Podsumowując Influencer Marketing kształtuje się na naszych oczach, my jako odbiorcy wpływamy na jego wydźwięk, a drogą do sukcesu marki jest umiejętne wprowadzenie produktu bez nachalności i utraty autentyczności. Śledzimy trendy i z ciekawością obserwujemy rozwój branży w której mamy swój udział 🙂 Wysyłka kreatywna to must have!